O možnostech řešení závažných výchovných a psychických problémů ve škole
Motto: Nejpalčivější výchovné problémy nemají jednoduché řešení, neexistují „zaručené“ návody ani žádné spasitelné instituce,
které by nás problému zbavily – je zapotřebí se problémům aktivně postavit, hledat a zkoušet … Psychologie nám může pomoci, jak o problémech konstruktivně přemýšlet, jak se k nim postavit.
- Konfrontace psychologického a pedagogického pohledu na danou problematiku
- Zamyšlení nad psychologickými příčinami nejrůznějších druhů problematického chování některých dětí (např.: hyperaktivita, ADHD, různé projevy agresivity, provokativní chování, nezvladatelné záchvaty zlosti, šikanování, absence,
lhaní, krádeže, vandalismus, kouření, alkohol, návykové látky, mentální anorexie, rasismus, sebevražedné pokusy, sebepoškozování, vraždící „hodné“ děti)
- Proč nelze nabízet jednoduché ani universální „kuchařky“ k řešení problémů - nutnost hledání širších souvislostí
- Slepé uličky při hledání řešení
- Subjektivní faktory a potíže s vlastními emocemi
- Zamyšlení nad možnostmi jejich řešení a prevence
- Psychologická problematika trestání
- Prevence
- Příklady řešení
- Hledání možných strategií řešení různých výchovných problémů na modelových příkladech (brainstorming, výměna zkušeností, nápady, diskuse nad problémy).
Tento kurz by měl v optimálním případě probíhat seminární formou (brainstorming, výměna zkušeností, nápady, diskuse nad problémy). Uvítám co nejaktivnější účast všech účastníků.
Zpět
|